5 kwietnia 2018

Surogatka


LOUISE JENSEN

wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 400
format: 14,5x20,5 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ


Uwielbiam romanse jednak lubię też książki, które skłaniają człowieka do myślenia. Dobry thriller psychologiczny to zdecydowanie coś obok czego nie mogę przejść obojętnie. Może niezbyt często chwytam po tego typu książki, ale kiedy już w końcu chwycę to wciąga mnie ona bez reszty. Dopiero co skończyłam jedną, od razu postanowiłam chwycić po następną. Tym razem jest to "Surogatka" wydawnictwa Burda Książki. Temat dzieci jest mi bliski i przyznam, że pewnie po części właśnie dlatego zainteresowałam się tą książką. Opis okazał się bardzo intrygujący i wiedziałam, że muszę koniecznie przeczytać tę historię...

Kat nie może mieć dzieci. Wraz ze swoim mężem Nickiem próbowali już dwukrotnie adopcji zza granicy, wszystko miało pójść dobrze, za każdym razem mieli nadzieję, że dziecko zostanie im przyznane, że będą mogli zostać rodzicami, że stworzą prawdziwą i pełną rodzinę, jednak dwukrotnie w ostatnim momencie dzieci zostały oddane komuś innemu. Bardzo ich to podłamało, myśleli że nie ma już żadnych szans, że kolejną porażką by ich zabiła... Nagle w ich życiu pojawia się Lisa - przyjaciółka Kat z dzieciństwa. Sama proponuje im, że zostanie ich surogatką. Wszystko idzie świetnie do czasu... Kat zaczyna podejrzewać jakiś przekręt, w jej życie wkrada się przeszłość, przyszłość jest bardzo niepewna. Ktoś ją obserwuje, ktoś zostawia jej jakiś dziwne "prezenty". Kat nie ma pojęcia czy czasem nie zaczyna wariować... Dlaczego Lisa unika tematu dziecka? Dlaczego unika towarzystwa Kat na usg? Dlaczego tak dziwnie się zachowuje? Jej mąż także nie jest sobą. Kat boi się, że go straci, że nadal nie zostanie mamą, że demony z przeszłości nie dadzą jej normalnie żyć, że płacz dziecka rozlegający się w jej głowie już nigdy nie ucichnie...

Wszystko w tej książce toczy się powoli, kawałek po kawałku odkrywamy kolejne tajemnice, ale ułożenie tego w całość nie jest wcale takie proste. Powiem Wam, że ja dosyć szybko wyrobiłam sobie zdanie, albo raczej wyobrażenie o tym co się dzieje, co prześladuje Kat, o co chodzi z ciążą Lisy i dlaczego Nick zaczął się odsuwać od żony i wiecie co? Nawet nie byłam blisko odgadnięcia prawdy. Nie ma szans, aby tego wszystkiego domyślić się samodzielnie i właśnie to jest świetne! Budowanie napięcia, podsuwanie tropów, zmuszanie czytelnika do snucia przypuszczeń, które i tak okazują się całkowicie nietrafione. Zdecydowanie czeka nas tutaj zaskoczenie, jestem na sto procent pewna, że Was także zadziwi wyjaśnienie tych wszystkich spraw ;) 

Czytało mi się tę książkę naprawdę dobrze. Okazała się bardzo ciekawą i wciągającą lekturą. Autorka zdecydowanie ma talent do pisania, jakiś czas temu czytałam oraz opowiadałam Wam o książce pod tytułem "Prezent" także tej samej autorki. Już wtedy wiedziałam, że przy kolejnych książkach się nie zawiodę :) Jak najbardziej polecam zarówno "Prezent" jak i "Surrogate" autorstwa Louise Jensen! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz